POLITYKA PRYWATNOŚCI (przetwarzania danych osobowych)
sporządzona na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Administratorem, czyli podmiotem wykorzystującym dane użytkowników strony demo.jaabes.pl, jest Organizacja Harcerska (w skrócie OH). OH zajmuje się działalnością skautową - pracą wychowawczą z dziećmi i młodzieżą metodą skautową.
- Dane osobowe przetwarzane przez OH są danymi użytkowników elektronicznego Systemu ERP Scout do zarządzania organizacją skautową (w skrócie ERP). OH otrzymuje je od użytkowników zarejestrowanych w ERP w związku z działaniami statutowymi OH.
- Przetwarzanie danych niezbędne jest dla realizacji celów statutowych OH zgodnie z obowiązującym prawem. Przetwarzanie danych osobowych wspiera kontakt między OH a użytkownikami ERP w celach związanych z realizacją zadań statutowych OH. Dodatkowo, przepisy prawa wymagają od OH przetwarzania danych dla celów podatkowych i rachunkowych. W przypadku udzielonej przez Państwo zgody, OH przetwarza dane również w celu zapisywania danych w plikach cookies oraz gromadzenia danych ze strony demo.jaabes.pl
- Podanie danych jest obowiązkowe, by OH mogło współpracować z użytkownikami ERP w zgodzie z przepisami prawa. OH prowadzi działalność wyłącznie dla swoich członków, stąd jako organizacja członkowska potrzebuje dane wszystkich członków OH. Dodatkowo OH jest zobligowane do pozyskiwania danych zgodnie z wytycznymi MEN w związku z wypoczynkiem dzieci i młodzieży.
-
OH zapewnia, że respektuje wszelkie prawa, wynikające z rozporządzenia o ochronie danych osobowych, tj.:
- prawo dostępu;
- prawo sprostowania danych - przy zauważeniu, że dane te są nieprawidłowe lub niekompletne;
- prawo usunięcia danych - gdy dane nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, gdy użytkownicy ERP cofną swą zgodę na ich przetwarzanie, zgłoszą sprzeciw wobec przetwarzania danych, gdy dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem. Dane powinny być również usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa, a także gdy zostały zebrane w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną.
- prawo ograniczenia przetwarzania danych - po dostrzeżeniu, że dane są nieprawdziwe istnieje możliwość ograniczenia przetwarzania danych na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych; po wniesieniu sprzeciwu wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po naszej stronie są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
- prawo do przenoszenia danych - na podstawie zgody użytkowników ERP lub zawartej umowy. Przenoszenie to odbywa się w sposób automatyczny;
- prawo do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym ich profilowaniu;
- prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
- Dane osobowe udostępniamy tylko wtedy, gdy jest to konieczne - podmiotom wspierającym funkcjonowanie OH w wykonywaniu celów statutowych (firma hostingowa, biuro rachunkowe - wyłącznie w zakresie koniecznym do prawidłowej realizacji celów statutowych OH).
- OH przechowuje dane użytkowników ERP przez czas niezbędny do realizacji zadań, a także przez okres do 5 lat następujących po realizacji zadań, jeśli wynika to z obowiązków prawnych np. rozporządzeń MEN.
-
Aby uzyskać więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych należy napisać do wyznaczonego przez OH Administratora Bezpieczeństwa Informacji. Oto jego dane kontaktowe:
Administrator Bezpieczeństwa Informacji Organizacji Harcerskiej
[Dane Kontaktowe ABI]
abi@oh.pl